سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حافی

روسیه آماده جنگ با آمریکا

سید عارف حسین دیدگاه

گاردین: روسیه برای جنگ با آمریکا آماده می‌شود
روسیه همچنین آمریکا را به ترغیب و حتی شرکت در حمله گرجستان به منطقه جدایی طلب اوستیای جنوبی متهم کرده است.

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی با اشاره به انتشار خبر بازسازی کلی نیروهای هسته‌ای راهبردی روسیه آن را روشن‌ترین نشانه رویارویی احتمالی نظامی روسیه با آمریکا و ناتو دانست. 
به گزارش فارس، روزنامه "گاردین" در شماره امروز خود نوشت: روسیه دیروز بازسازی کلی نیروهای هسته‌ای راهبردی و ارتش خود را اعلام کرد که می‌توان گفت روشن‌ترین پیامی است که ممکن است به معنی آمادگی مسکو برای یک رویارویی نظامی تمام عیار با آمریکا و ناتو [سازمان پیمان آتلانتیک شمالی] باشد.
"دیمیتری میدویدیف" رئیس جمهوری روسیه این خبر را پس از برگزاری بزرگترین رزمایش نظامی کشورش پس از دوران جنگ سرد اعلام کرد و گفت روسیه یک سامانه دفاع فضایی و یک ناوگان زیردریایی‌های هسته‌ای را تا سال 2020 خواهد ساخت.
وی گفت: جنگ مختصر تابستان امسال با گرجستان که به شکاف بیشتر میان مسکو غرب منتهی شد،‌ لزوم<**ادامه مطلب...**> داشتن ارتشی قدرتمند در وضعیت آمادگی دائمی را برای روسیه نشان داد.
به نوشته این روزنامه انگلیسی ابتکار دفاعی میدویدیف دستکم برای ده سال گذشته در روسیه بزرگ‌ترین، در نوع خود محسوب می‌شود. خبر این اقدام روسیه در حالی منتشر می‌شود که آمریکا همچنان در تلاش است تا سامانه دفاع موشکی خود را در اروپای مرکزی مستقر سازد و در این زمینه با دو کشور جمهوری چک و لهستان به توافقاتی نیز دست یافته است.
گاردین در ادامه نوشت: خبر دیروز رئیس جمهوری روسیه همچنین اقدامی متقابل در برابر طرح‌های مورد حمایت آمریکا برای پیوستن گرجستان و اوکراین به ناتو محسوب می‌شود.
مسکو با گسترش ناتو مخالف است و بر این باور است که این اقدام منافع منطقه‌ای این کشور را به خطر می‌اندازد.
روسیه همچنین آمریکا را به ترغیب و حتی شرکت در حمله گرجستان به منطقه جدایی طلب اوستیای جنوبی متهم کرده است.
میدویدیف خطاب به نیروهای روسیه تاکید کرد که مسکو به "سامانه بازدارنده هسته‌ای تضمین شده" نیاز دارد تا سال 2020 به کار گرفته شود.
وی همچنین هشدار داد نیروهای مسلح باید برای "سناریوهای سیاسی و نظامی گوناگونی" آماده باشند.
میدویدیف در این سخنرانی قول بازسازی ناوهایی را داد که شامل زیردریایی‌های هسته‌ای مسلح به موشک‌های کروز است و همچنین طرح‌هایی را برای یک سامانه دفاع هوایی و فضایی اعلام کرد.
به نوشته این نشریه انگلیسی وی پس از مشاهده رزمایش نظامی در "اورلاس" جنوبی این سخنان را ایراد کرد.
به گفته یک تحلیلگر برجسته، رزمایش فوق با حضور 40 هزار نیروی ارتش روسیه و هفت هزار و 300 قطعه ادوات سنگین و موشک‌های با قابلیت سلاح‌های هسته‌ای با هدف شبیه سازی جنگ با آمریکا شبیه سازی شده بود.
بر همین اساس "پاول فلگنهاور" تحلیلگر دفاعی به گاردین گفت: این بسیار مهم است. در حال حاضر رهبری کنونی روسیه بر این باور است که جنگ با ناتو بسیار نزدیک است. این اولین بار از زمان فروپاشی شوروی سابق است که ارتش روسیه به طور واقعی خود را برای یک جنگ تمام عیار هسته‌ای با آمریکا آماده می‌کند.

وی افزود: من معتقدم ما [روس‌ها] به غرب پیام جدی فرستادیم. این پیام با ما با احترام رفتار می‌کند، و در صورتیکه شما به حیات خلوت ما نیایید ما نیز به حیات خلوت شما نخواهیم آمد. روسیه خواستار تقسیم جهان به محدوده‌های نفوذ است. در صورتیکه این چنین نباشد، ما برای جنگ هسته‌ای آماده خواهیم شد.

این تحلیلگر روسی تصریح کرد که ارتش روسیه قدیمی است اما هنوز کارآمد است.

فلنگهاور گفت: ارتش ما در زمینه توسعه آن عقب افتاده است اما هنوز می‌توانیم یک پتانسیل هسته‌ای قابل ملاحظه داشته باشیم. این پتانسیل می‌تواند شمار زیادی از مردم را به کشتن دهد.

کلمات کلیدی: محرم

?بازدید امروز: (0) ، بازدید دیروز: (8) ، کل بازدیدها: (258560)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ